• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Plug-in Hybrid

Ze względu na niewielką pojemność baterii, obecnie produkowane modele hybrydowe mają mały zasięg podczas jazdy w trybie elektrycznym (do 2 km). Kolejnym małym krokiem w stronę samochodów o zerowej emisji spalin są hybrydy ładowane z gniazdka (Plug-in Hybrid), które zapewnią znacznie większą mobilność na napędzie czysto elektrycznym.

Hybrid Synergy Drive (HSD)

Napęd hybrydowy odgrywa szczególną rolę w przypadku Toyoty. W 1997 r. to firma Toyota jako pierwsza na świecie wprowadziła do seryjnej produkcji samochód z napędem hybrydowym, czyli spalinowo-elektrycznym.

Optimal Drive

Toyota Optimal DriveOptimal Drive to nazwa łączna dla wszystkich zaawansowanych technologicznie systemów Toyoty, umożliwiających tworzenie silników lekkich, efektywnych, osiągających wysoką moc przy niskim spalaniu i cechujących się niską emisją szkodliwych substancji. Optimal Drive to także wyraz dążenia Toyoty do perfekcji metodą małych kroków – z każdą generacją układy napędowe nowych modeli stają się coraz bardziej oszczędne i sprawne.

D-CAT

Silniki Diesla, choć w ostatnich latach przeżywały bardzo szybki rozwój, nadal emitowały do atmosfery zbyt wiele zanieczyszczeń w porównaniu z silnikami benzynowymi. Aby zmniejszyć poziom emisji takich substancji jak dwutlenek węgla, tlenki azotu i cząstki stałe, stosuje się filtry cząstek stałych. 

D-4

D-4 oznacza po prostu "Direct 4-stroke", czyli wtrysk bezpośredni w silnikach czterosuwowych. Czwórka nie ma tutaj nic wspólnego z liczbą cylindrów, jak to często jest błędnie określane.

Cykl Atkinsona

Silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona stosowany jest przez firmę Toyota do napędu swoich modeli hybrydowych: Prius i Auris HSD.

VVT-i, VVTL-i, Valvematic

Wszystkie trzy powyższe nazwy odnoszą się do zmiennego czasu otwarcia i wzniosu zaworów. System VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence) jest stosowany w silnikach Toyoty już od roku 1996, zastępując stosowany od 1991 r. układ VVT, dostępny jednak tylko w silnikach przeznaczonych na rynek japoński (1.6 20V).