• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Pierwszy test w Polsce: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Po 3 latach od premiery aktualnego modelu Toyoty Avensis, przechodzi ona drobną modyfikację. Jako pierwsi, mieliśmy możliwość przejechania się tym modelem.

Avensis1

Toyota Avensis to przedstawiciel japońskiego koncernu w wyjątkowo silnie obsadzonej klasie średniej. Tutaj praktycznie każdy producent ma swojego przedstawiciela – do nich należą takie auta jak Citroen C5, Peugeot 508, Ford Mondeo, Mazda 6, Renault Laguna, Opel Insignia czy król klasy średniej – Volkswagen Passat. Trzeba jednak przyznać, że Avensis radzi sobie doskonale w tym segmencie – ceniony jest za solidność konstrukcji, jak i klasyczną, nieco stonowaną linię nadwozia.

Obecna generacja Toyoty Avensis miała swoją premierę w lutym 2009 roku. Nowoczesna linia nadwozia, obszerne wnętrze, dobre materiały i oszczędne silniki diesla to główne cechy jakimi charakteryzuje się ten model Avensisa.

Obecnie Avensis przeszedł facelifting, skupimy się więc głównie na pokazaniu wam zmian jakie wprowadzono w modelu 2012.

Nadwozie

Kształt nadwozia nie uległ dużej zmianie. Właściwie, na pierwszy rzut oka widzimy nowe przednie światła – są teraz nieco większe, mają przydymione wnętrze, bardziej nieregularny kształt i zachodzą głębiej na atrapę chłodnicy i przedni zderzak. Dodano także światła LED do jazdy dziennej. Z przodu zmianie uległa także atrapa chłodnicy, zderzak oraz światła przeciwmgielne.

Avensis2

Przejdźmy teraz do tyłu. Tu zmiany są jeszcze bardziej subtelne – mamy nowe tylne światła (poznamy je po tym, że większa część czerwonego pola tylnych świateł znajduje się po zewnętrznych stronach samochodu, gdy w modelu sprzed liftingu, czerwone pola znajdowały się bliżej środka auta). Pojawiła się także nowa chromowana listwa nad tablicą rejestracyjną.

Avensis3

Wnętrze

Tutaj największą zmianą jest zastosowanie nowego systemu multimedialnego z ekranem LCD oraz nawigacją – Toyota Touch and Go. Niestety, tego przydatnego systemu nie znajdziemy w podstawowej wersji Luna. Aby korzystać z dobrodziejstw Toyota Touch musimy zamówić przynajmniej wersję Sol i to z pakietem Bussiness lub Plus. Trzeba przyznać, że system ten jest bardzo udany i wydaje się niezbędnym wyposażeniem nowoczesnego auta.

Avensis5

Kolejną zmianą są nowe kolory wnętrza – nam szczególnie do gustu przypadła wersja, którą wcześniej oglądaliśmy z jasno szarą tapicerką i chromowanymi wykończeniami. W prezentowanej wersji mamy czarną tapicerkę (połączenie skóry z alcantarą) oraz wykończenie w ciemnej imitacji drewna. Całość wygląda dostojnie, aczkolwiek nieco ponuro. To już kwestia gustu, nam bardziej do gustu przypadła wersja z jasno szarą tapicerką.

Poza tym, większych zmian nie zanotowaliśmy – pojawiła się chromowana obwódka wokół bocznych kratek nawiewu. Zmieniono także nieco podświetlenie wskaźników na desce rozdzielczej – zrezygnowano z bursztynowych akcentów.

Avensis 2.0 D-4D SOL

Testowaliśmy Avensisa 2.0 D-4D Wagon (kombi) z wyposażeniem w wersji SOL oraz dodatkowym pakietem Plus i nawigacją, który to zestaw według katalogu powinien kosztować 122 000 PLN. W sumie auto jest doskonale wyposażone – znajdziemy zestaw multimedialny Toyota Touch z nawigacją, specjalne wzór 17' calowych felg, przyciemniane szyby, fotele ze skóry i alcantary, bezkluczykowy dostęp, biksenonowe reflektory czy światła LED do jazdy dziennej.

Avensis4

Bagażnik, ponieważ testowany Avensis był w wersji kombi jest naprawę ogromny (oczywiście nie różni się rozmiarem od wersji sprzed liftingu) – producent zapewnia, że jest to 543 litry i 1610 przy złożonych fotelach.

Sama Toyota Avensis 2012 to udane auto klasy średniej o przestronnym wnętrzu. Auto cieszy niewielkim spalaniem oraz akceptowalnymi osiągami. Przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 10,2 sekundy – powinno w zupełności wystarczyć do codziennej jazdy. Premiera nowego Avensisa planowana jest na 25.02.2012.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież