• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Modele z Japonii

Toyota na swoim rodzimym rynku to coś więcej niż marka samochodu: to ogromna sieć sprzedaży obejmująca wszystko, co związane jest z motoryzacją. Toyota ma w Japonii swoje miasto, które nazywa się po prostu Toyota lub Toyota City (wcześniej Koromo). Do niedawna na japońskim rynku oferowano 62 różne modele samochodów, teraz ich liczbę nieco ograniczono, jednak nadal pozostał podział na cztery główne linie modelowe: Toyota dla samochodów tradycyjnych, Toyopet dla tańszych i prostszych modeli, Corolla dla wszystkich kompaktów i mniejszych minivanów oraz Netz dla bardziej nowoczesnych, nietypowych propozycji. I tak na przykład europejska Toyota iQ jest w Japonii sprzedawana jako Netz iQ z zupełnie innym znaczkiem z przodu i w znacznie bogatszej gamie kolorystycznej.

Tu warto wspomnieć, że wyposażenie samochodów na rynku japońskim jest zupełnie inne niż w Europie, tzn. o wiele bardziej wyrafinowane. Najnowszy model Toyoty Crown ma nawigację, która dostosowuje twardość zawieszenia i nastawy ESP do miejsca, w którym auto się znajduje w danym momencie. Jeśli z nawigacji wynika, że przed kierowcą kilkanaście kilometrów prostej – można nastawić zawieszenie na komfort, natomiast gdy zbliża się do krętych górskich dróg „touge” – podwozie usztywnia się. Prawie każdy model można kupić w wersji z napędem na dwa lub cztery koła, a typowym dla japońskiego rynku wyposażeniem jest wybierak skrzyni automatycznej przy kierownicy, aby zwiększyć szerokość siedzeń. Przez lata oferta na rynek japoński była przebogata, wręcz nie do ogarnięcia dla osoby z zewnątrz, produkowano także wiele niezwykle ciekawych i mocnych samochodów, które nigdy nie były eksportowane.

Aqua

Najmniejsza z rodziny hybryd Toyoty na rynkach światowych zadebiutuje pod nazwą Prius C, w Japonii jednak dostała własną nazwę Aqua

bB

Odpowiednik europejskiego Daihatsu Materia jest w Japonii niezwykle popularnym i lubianym samochodem.

Blade

Toyota Blade z zewnątrz przypomina Aurisa, ale konstrukcyjnie jest zupełnie różna.

Century

Bez dwóch zdań najbardziej luksusowy samochód produkowany w Japonii.

Hiace

Ten dość prosty konstrukcyjnie, ale komfortowy samochód jest podstawą drobnego transportu osobowego w krajach Azji Południowej.

MarkX

Samochód, którego brakuje w ofercie Toyoty na rynku amerykańskim: duży, klasyczny sedan z napędem na tylną oś i silnikami V6.

Pixis Space

Do tej pory popularne w Japonii mikrosamochody typu kei-car nie były produkowane pod marką Toyota – wyłącznie jako Daihatsu.

Porte

Sympatyczne miejskie autko przeznaczone na rynek wewnętrzny, charakteryzujące się nietypowym rozwiązaniem nadwozia.

Ractis

Mikrovan rozmiarami odpowiadający Oplowi Merivie czy Renault Modus, jednak dostosowany do potrzeb rynku japońskiego.

Rodzina minivanów

W Japonii minivany są nadzwyczaj popularne, jednak wyłącznie pod warunkiem, że ich nadwozia są wąskie i wysokie.

Rodzina modeli Crown

Crown stanowi trzon sprzedaży sedanów nie tylko w Japonii, ale także w innych krajach azjatyckich, w tym na chłonnym rynku chińskim.

Sai

Tradycyjny sedan, jednak z supernowoczesnym napędem hybrydowym HSD i futurystycznym wnętrzem.