Bez wątpienia miano pierwszego japońskiego supersamochodu przypada modelowi 2000GT. Nazwany roboczo Gran Turismo miał pokazać możliwości techniczne Toyoty.
Pierwsze osobowe auto Toyoty produkowano w latach 1936-1943 i było ono zarazem jednym z nielicznych produkowanych seryjnie przed wojną japońskich samochodów.
Celica znaczy po łacinie „niebiańska”. To sportowe coupe zostało zaprezentowane po raz pierwszy w roku 1970 jako tańsza alternatywa dla supersportowego modelu 2000GT.
Spośród wszystkich samochodów produkowanych pod nazwą Corolla jeden zasługuje na szczególne wyróżnienie: AE86, czyli ostatnia Corolla z napędem na tylną oś.
Praktycznie nieznany u nas model Toyoty jest jednym z najważniejszych w gamie, który doczekał się już trzynastu generacji i pozostaje nieprzerwanie w produkcji od roku 1955.
Wszechstronność i odporność tego modelu na ekstremalne warunki nie ma sobie równych - na całym świecie wykorzystywane są jako pojazdy zdolne pokonać najgorsze bezdroża.
Każda historia gdzieś ma swój początek. W przypadku Toyoty i jej najbardziej kultowych modeli takim początkiem jest S800 – pierwszy sportowy model w gamie producenta.
W późnych latach 70. uznano, że Celica potrzebuje swojego większego odpowiednika: samochodu, który będzie bezpośrednią konkurencją dla Datsuna 260/280Z.