• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Kultowe modele

2000GT

Bez wątpienia miano pierwszego japońskiego supersamochodu przypada modelowi 2000GT. Nazwany roboczo Gran Turismo miał pokazać możliwości techniczne Toyoty.

AA

Pierwsze osobowe auto Toyoty produkowano w latach 1936-1943 i było ono zarazem jednym z nielicznych produkowanych seryjnie przed wojną japońskich samochodów.

Celica

Celica znaczy po łacinie „niebiańska”. To sportowe coupe zostało zaprezentowane po raz pierwszy w roku 1970 jako tańsza alternatywa dla supersportowego modelu 2000GT.

Corolla AE86

Spośród wszystkich samochodów produkowanych pod nazwą Corolla jeden zasługuje na szczególne wyróżnienie: AE86, czyli ostatnia Corolla z napędem na tylną oś.

Crown

Praktycznie nieznany u nas model Toyoty jest jednym z najważniejszych w gamie, który doczekał się już trzynastu generacji i pozostaje nieprzerwanie w produkcji od roku 1955.

Land Cruiser

Wszechstronność i odporność tego modelu na ekstremalne warunki nie ma sobie równych - na całym świecie wykorzystywane są jako pojazdy zdolne pokonać najgorsze bezdroża.

MR2

W 1984 r. Toyota stworzyła model, którego nikt się nie spodziewał: dwumiejscowe coupe z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tylne koła.

S800

Każda historia gdzieś ma swój początek. W przypadku Toyoty i jej najbardziej kultowych modeli takim początkiem jest S800 – pierwszy sportowy model w gamie producenta.

Starlet KP60

Za stary na co dzień, za młody na zabytek

Supra

W późnych latach 70. uznano, że Celica potrzebuje swojego większego odpowiednika: samochodu, który będzie bezpośrednią konkurencją dla Datsuna 260/280Z.

TOMS Toyota Supra

W 1997 roku, w wyścigach JGTC (Japan GT Championship) pojawiła się Toyota Supra wystawiona przez ekipę TOMS. Samochód startował w klasie GT500.