• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Toyota trzecią marką na polskim rynku w 2012 roku.

r.

Toyota w Polsce zakończyła 2012 rok na trzecim miejscu w rankingu rejestracji nowych samochodów. Jest to awans o dwie pozycje względem zeszłego roku. Jak mówi Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Motor Polandkolejny wyraźny wzrost sprzedaży Toyoty w Polsce przyjdzie wraz z 2013 rokiem i ofensywą modelową."

Jacek Pawlak TMP

Toyota sprzedała w Polsce niemal o 1 000 więcej samochodów osobowych niż przed rokiem, odnotowując wzrost rejestracji o 5.2%, wyraźnie zwiększając także udział w rynku. W 2012 roku wyniósł on 7.3% (wobec 6.8% w 2011 r.).

Wśród najważniejszych modeli Toyoty, podobnie jak w latach ubiegłych, znalazły się najczęściej wybierane przez Polaków Yaris, Avensis, Auris, Corolla, RAV4 i Verso.

Z wynikiem 7408 zarejestrowanych sztuk, Toyota Yaris była w 2012 roku najczęściej wybieranym samochodem segmentu B z nadwoziem hatchback. Druga w zestawieniu Skoda Fabia znalazła o 1800 nabywców mniej. Yaris odnotował 13-procentowy wzrost rejestracji w Polsce względem zeszłego roku.

Znakomitym przyjęciem cieszył się także Avensis po faceliftingu, który z wynikiem 4143 zarejestrowanych sztuk został królem segmentu D w Polsce w 2012 roku. Wzrost rejestracji Avensisa względem 2011 roku wyniósł 13%. Avensis, poza przewodnictwem w całym segmencie D, jest także zdecydowanie najczęściej wybieranym samochodem przez nabywców indywidualnych (1462 sztuki w 2012 r. względem 700 sztuk drugiego w zestawieniu VW Passata).

Liderem swojego segmentu był w 2012 także Hilux. Z wynikiem 551 zarejestrowanych egzemplarzy wyprzedził Nissana Navarę (494), VW Amaroka (446), oraz Mitsubishi L200 (440).

2012 rok upłynął także pod znakiem szybko rosnącego zainteresowania samochodami hybrydowymi Toyoty. W czerwcu zadebiutował Yaris Hybrid, który szybko stał się hitem na polskim rynku. W miesiąc wyprzedane zostały wszystkie egzemplarze dostępne w 2012 r. Pomimo to zamówienia na hybrydową wersję Yarisa spływały do końca roku.

Łącznie w 2012 roku hybrydowe Toyoty znalazły 481 nabywców, co daje 128-procentowy wzrost względem zeszłego roku.

W połowie roku zadebiutował także pierwszy od 5 lat sportowy samochód Toyoty, model GT86. Mimo że Klienci odebrali pierwsze egzemplarze dopiero we wrześniu, GT86 z łączną liczbą 104 zarejestrowanych sztuk był trzecim najbardziej popularnym samochodem sportowym w Polsce, tracąc do drugiego Peugeota RCZ zaledwie trzy sztuki.

Toyota planuje wyraźny wzrost sprzedaży swoich modeli także w 2013 roku. Jak mówi Jacek Pawlak, Prezydent Toyota Motor Poland, „w 2013 roku niemal co miesiąc będziemy prezentowali nowy model na rynku. Przeprowadzimy prawdziwą ofensywą w najbardziej istotnym segmencie w Polsce, w klasie kompaktów. W najbliższych dniach debiutuje zupełnie nowy Auris, chwilę później minivan Verso, następnie Auris w wersji hybrydowej, całkowicie nowa Corolla, a w drugiej połowie roku także Auris Touring Sports, czyli długo oczekiwane kombi w segmencie C. Tymi modelami, wspólnie z nadal oferowanym Aurisem Classic w niezwykle atrakcyjnej cenie, planujemy odzyskać pierwsze miejsce w Polsce na rynku samochodów kompaktowych."

Nowościami Toyoty w 2013 roku będzie także całkowicie nowa, czwarta generacja modelu RAV4, oraz wersja specjalna Yarisa o atrakcyjnym wykończenia nadwozia i wnętrza.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież