• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Czwarta generacja Toyoty RAV4 zadebiutowała w Los Angeles

r.

28 listopada br. podczas Los Angeles Motor Show zadebiutowała najnowsza, czwarta już generacja Toyoty RAV4.

Toyota RAV Front 2013 500

Model, który wziął nazwę od słów Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive, był prekursorem światowego rynku SUV-ów, debiutując jako niespełna 4-metrowy samochód rekreacyjny z napędem na 4 koła.

Dziś, po niemal 20 latach obecności rynkowej, RAV4 uchodzi za wzorzec SUV-a. Jest dostępny w ponad 150 krajach świata, z łączną sprzedażą 4.5 mln sztuk od momentu debiutu (z czego 1.2 mln w Europie).

Najnowsza generacja Toyoty RAV4 jest pojazdem jeszcze bardziej rodzinnym i wszechstronnym niż jej poprzednicy, o całkowicie nowym wyglądzie nadwozia i licznymi nowinkami technicznymi.

Długość całkowita pojazdu wzrosła o 205 mm, szerokość o 30 mm, wysokość zmalała natomiast o 25 mm. Rozstaw osi wynosi teraz 2660 mm i jest aż o 100 mm większy niż w dotychczasowym modelu. Dzięki temu wyraźnie wzrosła także przestronność wnętrza.

Nowy RAV4 oferuje najwięcej w swojej klasie przestrzeni na tylnej kanapie, którą dzięki systemowi Easy Flat można dowolnie kształtować i łatwo składać poszczególne jej części. Bagażnik ma teraz pojemność aż 547 litrów. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest najłatwiejszy w klasie dzięki najniżej umieszczonej krawędzi załadunku. Pokrywa bagażnika otwiera się teraz do góry (z możliwością sterowania elektrycznego), a nie tak jak dotychczas na bok.

Z zewnątrz samochód nawiązuje do pozostałych modeli Toyoty, dzięki utrzymaniu wspólnego języka stylistycznego „Under Priority" oraz „Keen Look". Jako SUV RAV4 otrzymał bardziej muskularne nadwozie z licznymi akcentami terenowymi. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji słupków wyraźnie poprawiła się także widoczność.

Rewolucyjne zmiany nastąpiły także wewnątrz pojazdu, które poza większymi rozmiarami nabrało jeszcze bardziej eleganckiego wyglądu i ukierunkowania na kierowcę. W środku znalazły się materiały najwyższej jakości o miękkim wykończeniu i licznymi przeszyciami skórzanymi. Kierowca siedzi obecnie niżej niż dotychczas, mając do dyspozycji zdecydowanie większy zakres regulacji fotela i kierownicy.

Wśród jedostek napędowych znajdzie się nowy silnik Diesla o pojemności 2-litrów i mocy 124 KM. Dostępne będą także wersje benzynowe 2.0l o mocy 151 KM z manualną skrzynią biegów lub automatyczną typu CVT, oraz mocniejszy Diesel 2.2 o mocy 150 KM (manualna lub automatyczna skrzynia biegów). Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2, które w nowej generacji spadną średnio o 12%.

Za doskonałe prowadzenie odpowiada nowa generacja układu jezdnego Integrated Dynamic Drive System z nową funkcją Sport. System kontroluje jednocześnie pracę napędu na 4 koła, systemu stabilizacji toru jazdy VSC, oraz elektronicznego wspomagania kierownicy. Moment obrotowy może być rozdzielany na przednią i tylną oś w proporcji od 100:0 (przód / tył) do 50:50.

Podobnie jak dotychczas będzie istniała możliwość zblokowania napędu 4x4, oraz wykorzystania funkcji asystenta zjadu i podjazdu.

Nowa Toyota RAV4 będzie standardowo wyposażona w komplet elementów bezpieczeństwa, a w wyższych wersjach wyposażenia w systemy takie jak automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, czy system informawania o martwym polu w lusterkach.

RAV4 nowej generacji będzie najbardziej wszechstronnym i dopracowanym SUV-em, dostępnym na rynku. Polska premiera modelu będzie miała miejsce w dniach 9-10 marca.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież