• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Toyota Verso po liftingu

r.

Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu zadebiutuje odmłodzona Toyota Verso, która łącznie z nowym Aurisem i Aurisem Touring Sports (kombi) rozpoczyna ofensywę Toyoty w europejskim segmencie samochodów kompaktowych.

Toyota Verso 2012

Bazując na wszechstronności, praktyczności i obszernemu, rodzinnemu wnętrzu obecnej generacji Verso, model po zmianach wniesie więcej stylu, dynamiki i komfortu dla podróżujących. W samochodzie zmienionych zostało ponad 300 części, dzięki czemu rodzinny minivan Toyoty zaoferuje nowe doznania kierowcy i pasażerom.

Odmłodzone Verso powstało w całości w Europie, pod kierownictwem europejskiego oddziału koncernu. Produkcja będzie odbywała się w zakładach Toyota Motor Manufacturing Turkey. W 2013 roku koncern zakłada sprzedaż modelu Verso po zmianach na poziomie 50 tys. sztuk w Europie, co da ok. 5-procentowy udział w segmencie MPV.

Nowy wygląd nadwozia
Verso po zmianach otrzyma język stylistyczny znany z pozostałych nowych modeli Toyoty, z charakterystycznym, dynamicznie zaprojektowanym przodem pojazdu. Nowy będzie duży, trapezoidealny grill dolny z przeprojektowanym zderzakiem przednim. Grill górny, umiejscowiony między światłami, otrzyma mniejszy niż dotychczas rozmiar, a w jego centralnym punkcie znajdzie się powiększone logo Toyoty, umiejscowione niżej niż do tej pory. Dzięki tym zabiegom przód pojazdu stanie się lżejszy i zarazem bardziej dynamiczny.

Nowe lampy przednie zawierają diody LED do jazdy dziennej, oraz światła biksenonowe (w wyższych wersjach wyposażenia). Światła przeciwmgielne umiejscowione w zderzaku zyskały chromowane detale. Z przodu pojazdu widoczne będzie także wykończenie elementów stylistycznych czarnym lakierem fortepianowym.

Z profilu pojazdu zmieniony został kształt lusterek zewnętrznych, które teraz otrzymały bardziej dynamiczne, mniejsze rozmiary. Wraz z debiutem wersji po zmianach zaprezentowane zostaną także dwa nowe rodzaje felg aluminiowych, w rozmiarze 16 i 17-cali.

Z tyłu pojazdu wyróżnia się przeprojektowany zderzak z dyfuzorem, dzięki któremu Verso sprawia wrażenie szerszego i bardziej stabilnego niż dotychczas. Nową kolorystykę otrzymały także tylne lampy.

Verso po zmianach będzie dostępne w 11 kolorach nadwoziach, w tym trzech zupełnie nowych: Pearl White, Vivid Blue, Solid Blue.

Nowa jakość wykończenia wnętrza
Verso po zmianach otrzyma także wnętrze o poprawionej ergonomii i lepszych materiałach wykończeniowych. Za bardziej przyjemną atmosferą dla podróżujących odpowiadać będą nowe rodzaje tapicerek, przeszyć, oraz miękkie materiały wykończeniowe, które znajdą się na pokrywie górnego schowka, drzwiach i podłokietniku.

Zestaw zegarów otrzyma chromowane wykończenie. Akcenty satynowanego chromu w wersji po zmianach znajdą się także konsoli centralnej, nawiewach, czy wykończeniu dźwigni zmiany biegów.

Jednolitego wykończenia nabrały także wszystkie zestawy wskaźników i przycisków, z większymi i bardziej czytelnymi czcionkami i sharmonizowanym podświetleniem.

Wzbogacone wyposażenie
Każda z wersji wyposażeniowych odmłodzonego Verso zyska nowe elementy. W porównaniu do dotychczasowej wersji, model będzie standardowo wyposażony w przednie lampy przeciwmgielne, funkcję Follow Me Home, oraz podgrzewanie lusterek zewnętrznych.

W kolejnych wersjach wyposażeniowych nowymi elementami będą elektrycznie składane lusterka, wykończenie nadwozia lakierem fortepianowym i chromem, fotel pasażera z regulacją wysokości, nowy wzór 16-calowych felg aluminiowych, oraz system multimedialny Toyota Touch z kamerą cofania.

Dostępne będzie także skórzane wykończenie foteli, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu Smart Entry, światła biksenonowe, 17-calowe felgi aluminiowe, czy bardziej rozbudowany system multimedialny Toyota Touch & Go Pro z funkcją nawigacji.

Jednostki napędowe
Zmodyfikowane Verso będzie dostępne z pięcioma silnikami, wykonanymi w technologii Toyota Optimal Drive. Podobnie jak w przypadku modernizacji modelu Avensis z początku 2012 roku, największym zmianom poddano 2-litrowy silnik Diesla D-4D. Zoptymalizowany został przebieg momentu obrotowego, dzięki czemu jednostka osiągająca moc 126 KM sprawniej przyspiesza przy wszystkich prędkościach obrotowych, jednocześnie wyróżniając się niższą o 10 gramów emisją CO2 (poniżej 130g/km).

Pozostałymi jednostkami napędowymi będą dwa silniki benzynowe Valvematic (1.6 o mocy 132 KM i 1.8 o mocy 147 KM), oraz silnik wysokoprężny D-CAT o pojemności 2.2, osiągający moc 177 KM (wersja z manualną skrzynią biegów), lub 150 KM (wersja z automatyczną skrzynią biegów).

Wszystkie silniki odmłodzonego Verso połączone będą z 6-stopniową skrzynią biegów. Silnik 1.8 Valvematic dostępny będzie także z automatyczną przekładnią bezstopniową Multidrive S.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież