• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

GT 86 w porównaniu „Motoru”

r.

W aktualnym numerze tygodnika „Motor" (32-33/2012) znajdziecie ciekawe porównanie 3 samochodów – Toyoty GT 86, Renault Megane RS i Volkswagena Scirocco.

GT86 motor-32-33-2012

Każde z aut prezentuje zupełnie inne podejście do koncepcji auta sportowego. Megane RS to wóz o mocy 265 KM i przyspieszeniem 6,3 sek. Scirocco natomiast ma 210 KM i także 6,3 sek do setki. Oba te auta posiadają napęd na przód. Zupełnie inaczej do koncepcji auta sportowego podeszła Toyota w GT 86 – samochód ma 200 KM i przyspieszenie 7,7 sek, jednak napęd na tył zapewnia niesamowitą dozę frajdy z jazdy. Tego nie znajdziecie w konkurencyjnych autach.

Podsumowanie nie wypadło jednak pomyślnie dla Toyoty GT 86:

Napęd tylny czy przedni? Z punktów wynika, że Bóg się mylił i że ludzie jednak powinni chodzić na rękach. Gdyby jednak odstawić na bok wszelką punktację i skupić się nad tym wszystkim, co kryje się pod pojęciem przyjemność z jazdy, wtedy bezkonkurencyjna okazałaby się Toyota. Japońskie auto musi jednak uznać wyższość konkurencji ze względu na najmniejsze wnętrze i najsłabszy, pozbawiony turbodoładowania silnik. Wygrywa Renault, które w codziennej jeździe może być męczące ze względu na bardzo sztywne opcjonalne zawieszenie, ale na torze jest bardzo skuteczne. A Scirocco? Prawie bez słabych punktów. Najlepsze na co dzień i od święta na tor!

Jednak dodatkowe podsumowanie zdradza prawdziwe spojrzenie autora:

Jeżeli nie zależy ci na wielkości wnętrza, na każdej części sekundy podczas rozpędzania, to wybór jest jeden! Tylko Toyota GT 86!

Zobaczcie galerię z testu na profilu Facebook Motoru

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież