• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

TE71 - rozczarowujący unikat

r.

W minioną niedzielę wybraliśmy się do Bielska-Białej w celu sprawdzenia samochodu z tego ogłoszenia:

Toyota Corolla TE71 ogloszenie

Taka Corolla TE71 to unikat w skali Polski. Znamy wprawdzie w naszym kraju drugi egzemplarz, ale w bardzo złym stanie. TE71 była najmocniejszą i najbardziej sportową Corollą swoich czasów: pod maską tego auta pracował 1,6-litrowy silnik DOHC (dwa wałki rozrządu) o dwóch gaźnikach, rozwijający moc 115 KM - przypomnijmy, że "wyznaczające trendy" GTI, czyli Volkswagen Golf miał moc o 5 KM mniejszą i napęd na przednie koła, podczas gdy w Corolli TE71 napęd przenoszony był na tył. Ta wersja miała także seryjnie skrzynię 5-biegową. Ze względu na słabe zabezpieczenie antykorozyjne większość takich aut nie dotrwała do naszych czasów. Warto przypomnieć, że TE71 miało nie tylko inne nadwozie, ale i wnętrze w stosunku do spotykanej w Polsce dość często Corolli KE70 sedan. Model TE71 wytwarzano w latach 1979-1983.

Na miejsce dojechaliśmy szybko i komfortowo aktualnym modelem Corolli 1.6 Valvematic. Nasz podróżny samochód mile zaskoczył nas dynamiką - gdy przekroczy się 4000 obr./min, silnik łapie drugi oddech i bardzo żwawo przyspiesza. Zużycie paliwa wyniosło ok. 7,4 l/100 km, w tym obowiązkowe postoje w korkach w drodze powrotnej.

Niestety przykro zaskoczyła nas rzeczywistość w odniesieniu do TE71. Mimo wielokrotnych zapewnień telefonicznych o stanie idealnym, Corolla okazała się być mocno skorodowana w wielu miejscach. Lakier jest nieoryginalny, położony amatorską metodą z grubą warstwą szpachli pod spodem, zostały również "niechcący" pomalowane uszczelki. Silnik pracował dobrze i równo (przebieg 250 tys. km), auto miało odpowiedni zapas mocy, ale przerażał luz w przekładni kierowniczej. W dowodzie rejestracyjnym wpisana jest błędna pojemność. Nieoryginalne są zderzaki i fotele.

Właściciel twardo obstawał przy tym, że jego pojazd jest w stanie idealnym, dla konesera, zabytkowy - i nie było mowy o żadnych negocjacjach ceny wywoławczej, która wynosi 8000 zł.

Według niemieckiego katalogu cen samochodów klasycznych, Corolla TE71 w stanie 4. (skorodowany, jeżdżący, kompletny) może być warta 1000-1200 euro. Dlatego też cena 8000 zł za ten egzemplarz jest zdecydowanie zbyt wygórowana. Realna cena w polskiej rzeczywistości to 3000-4000 zł. Jedyne, czego można żałować to to, że teraz już nie ma w ofercie mocnej Corolli Coupe. Na szczęście jest GT 86.

Galeria zdjęć tej Corolli z ogłoszenia:

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież