• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Toyota Motor Corporation przedstawiła nowe podejście do projektowania samochodów

r.

Toyota Motor Corporation (TMC) przedstawiła w Tokio nowe podejście do projektowania samochodów, nazwane „Toyota New Global Architecture", które pozwoli tworzyć coraz lepsze samochody, a jednocześnie obniżyć koszty projektowo-produkcyjne.

fcv-r

Nowe podejście ułatwi realizację planów koncernu, sformułowanych w ogłoszonej w marcu 2011 strategii Toyota Global Vision.

TMC poinformowała też o działaniach, prowadzących do zwiększenia roli głównych inżynierów, nadzorujących prace rozwojowe nad nowymi pojazdami, a także zmianach organizacyjnych w strukturze firmy.

1. Toyota New Global Architecture

Nowe podejście koncernu zakłada opracowywanie nowych platform do samochodów dostępnych na wszystkich światowych rynkach. Platformy te mają za zadanie nie tylko służyć trzem podstawowym funkcjom samochodu - jeździe, skręcaniu i hamowaniu - ale już na etapie projektowym uwzględniać szereg funkcji dodatkowych, jak określona pozycja za kierownicą, wygoda pasażerów, możliwości projektowe nadwozia, parametry użytkowe itp.

Współpraca między działami planowania i projektowania pozwoli tworzyć doskonalsze nadwozia, dzięki którym pojazdy Toyoty będą odznaczały się niżej położonym środkiem ciężkości i atrakcyjniejszym wyglądem.

Toyota New Global Architecture umożliwia jednoczesne projektowanie wielu modeli, przy większej unifikacji części i istotnych podzespołów samochodów. Taka unifikacja pozwoli obniżyć koszty, umożliwiając lepsze wykorzystanie potencjału projektantów oraz funduszy dla zaspokojenia preferencji konsumentów z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych regionów.

W ramach Toyota New Global Architecture powstaną najpierw trzy platformy pojazdów z napędem na przednią oś. Oparte na nich modele stanowią około połowy całkowitej liczby samochodów produkowanych przez TMC.

2. Wzmocnienie struktur Badań i Rozwoju

A) Zwiększenie roli głównych inżynierów

Dla przyspieszenia procesu decyzyjnego TMC dokonuje reorganizacji centrów rozwojowych. W efekcie tego główni inżynierowie będą raportować bezpośrednio do dyrektorów odpowiedzialnych za planowanie produktów. Zmiana ta pozwoli głównym projektantom skoncentrować uwagę na potrzebach konsumentów i tworzyć produkty lepiej dostosowane do tych potrzeb. Przekazując odpowiedzialność za rozwój grup produktów głównym inżynierom, TMC zwiększa rolę zespołów zajmujących się testowaniem, tworzeniem nadwozi, podwozi, zespołów napędowych itd. Ułatwi to wykorzystanie wyspecjalizowanych technologii oraz prowadzenie długofalowych prac badawczych i projektowych.

B) Lepsze dopasowanie produktów do specyfiki poszczególnych regionów

Wzmacniając strukturę ośrodków badawczo-rozwojowych w każdym z regionów, TMC mianuje trzech regionalnych dyrektorów generalnych marki Toyota w Grupie Planowania Produktów na 1) Amerykę Północną i Chiny, 2) Japonię i Europę oraz 3) Australię, Rosję, wschodzące rynki Azji (z wyjątkiem Chin), Bliski Wschód, Amerykę Łacińską i Afrykę. Regionalni dyrektorzy generalni będą koordynować działania z regionalnymi działami marketingu i rozwoju w celu optymalizacji oferty Toyoty w regionach.

Rozwój samochodów marki Lexus będzie prowadzony na poziomie globalnym.

3. Wzmocnienie struktur projektowania

TMC zmniejszyła liczbę osób biorących udział w wewnętrznych ocenach projektów, zapewniając głównym projektantom większy wpływ na ocenę projektów.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież