• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie pomimo trudności z dostawami w 2011 r.

r.

Toyota Motor Europe (TME) upubliczniła wyniki sprzedaży marek Toyota i Lexus w Europie w 2011 r.

2007 01 Wire Chassis

Łącznie nabywców znalazło 822,386 samochodów, co daje wzrost o 14,075 sztuk względem 2010 roku (+1.7%) i udział w europejskim rynku motoryzacyjnym na poziomie 4.2%.

„Pomimo dużych trudności z dostawami samochodów i części w 2011 roku, oraz narastającej niepewności gospodarczej w Europie, podjęliśmy wielki wysiłek, by odbudować nasz wzrost w Europie i przekroczyć wyniki osiągnięte w 2010 roku" – powiedział Didier Leroy, Prezydent i CEO Toyota Motor Europe. „Rok 2012 będzie wymagający dla całego przemysłu motoryzacyjnego w Europie, jednak w Toyocie wszyscy czujemy podekscytowanie w związku z nowymi modelami, które pokażemy w tym roku: sportowy samochód GT 86, Yaris HSD, czyli pierwszy samochód hybrydowy w segmencie B, powiększoną rodzinę Priusa, czy zupełnie nowego Lexusa GS".

Chociaż w minionym roku warunki rynkowe były bardzo zmienne, to największe wzrosty zanotowano w Rosji i na Ukrainie (odpowiednio +48% i +47% względem 2010 r.).

W Europie Zachodniej Toyota miała mocny rok w Niemczech (83 026 sprzedanych samochodów, +8% względem 2010), w Belgii (25 288 sprzedanych samochodów, +14%), oraz w Irlandii, gdzie Toyota pozostaje liderem rynku z 10-procentowym wzrostem względem 2010 r. (12 879 sztuk).

W Danii sprzedano 16 601 egzemplarzy, co daje 7-procentowy wzrost, natomiast w krajach bałtyckich wzrost względem 2010 r. sięgnął 34%.

Samochody hybrydowe

Pojazdy hybrydowe stanowiły 10% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie, osiągając liczbę 84 839 sprzedanych sztuk (59 161 Toyota, 25 678 Lexus). W kolejnych latach udział ten będzie się zwiększał, co już dziś potwierdza raport Komisji Europejskiej, wskazujący Toyotę jako lidera pod względem ograniczania emisji CO2 w Europie.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież