• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Kontynuacja wzrostu Toyoty w Europie

r.

Toyota Motor Europe (TME) poinformowała o wzroście udziału koncernu w europejskim rynku motoryzacyjnym o 0.4 punktu procentowego do 4.1%, osiągając w trzecim kwartale 2011 r. sprzedaż na poziomie 182,981 samochodów. W całym 2011 roku Toyota i Lexus znalazły w Europie 608,620 nabywców, poprawiając rezultat koncernu z 2010 roku.

2007 01 Wire Chassis

"Nasz wynik sprzedaży pokazuje, że jesteśmy na najlepszej drodze do realizacji planów założonych na 2011 rok, pomimo trudnych okoliczności powstałych po trzęsieniu ziemi i tsunami z 11 marca w Japonii. Z naszych analiz wynika, że także w czwartym kwartale Toyota zwiększy swój udział w europejskim rynku motoryzacyjnym. Planujemy poprawić rezultat z 2010 roku o ok. 20 tys. samochodów" – powiedział Didier Leroy, Prezydent i Dyrektor Generalny Toyota Motor Europe.

Modele Toyoty

W trzecim kwartale 2011 r. większym zainteresowaniem cieszyło się AYGO, znajdując 21,488 nabywców, o 8% więcej niż w poprzednim kwartale.

We wrześniu na czterech europejskich rynkach (Polska, Belgia, Francja, Wielka Brytania) zadebiutował najbardziej popularny model koncernu – Yaris, który wkrótce będzie dostępny także w pozostałych krajach. Bardzo dobre przyjęcie modelu na pierwszych czterech rynkach zwiastuje jego sukces w całej Europie. Fabryka koncernu we Francji, w której powstaje nowy Yaris, uruchomiła produkcję na trzecią zmianę, zwiększając zatrudnienie o 800 osób.

Sprzedaż Verso-S wzrosła o 4% w porównaniu do drugiego kwartału, osiągając poziom 5,414 egzemplarzy.

Rośnie także sprzedaż rodziny Aurisa, w największym stopniu dzięki hybrydowej wersji Auris HSD – od początku roku łącznie Auris znalazł 77,685 nabywców, osiągając 9% wzrost względem 2010 roku.

Sprzedaż modeli RAV4 i Land Cruiser osiągnęła w 2011 roku 54,610 i 31,075 egzemplarzy, odpowiednio o 5 i 4% więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku.

Pojazdy hybrydowe

Pojazdy hybrydowe Toyoty i Lexusa są jednym z głównych filarów działalności koncernu w Europie. W 2011 roku stanowią już 11% całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe. Z wynikiem 65,187 sprzedanych egzemplarzy, modele hybrydowe koncernu odnotowały 19% wzrost sprzedaży względem ubiegłego roku.

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież