• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Nowy Yaris już oficjalnie

r.

Mamy już oficjalne zdjęcia trzeciej generacji Toyoty Yaris. Widać, że w stosunku do poprzedniego modelu zmieniło się naprawdę sporo.

yaris2011prez

 

Oczywiście z zewnątrz pojawiły się modne obecnie, wyraziste przetłoczenia. Prawdziwą rewolucję przeszło jednak wnętrze pojazdu. Ostatecznie zarzucono montowanie zestawu wskaźników nad konsolą środkową i powrócono do tradycyjnego rozwiązania w postaci okrągłych, analogowych "zegarów" za kierownicą.

Wnętrze zostało zorientowane znacznie bardziej "w poziomie", podczas gdy poprzednia generacja stawiała na pionowe ułożenie elementów w kabinie. Jak na razie, zapowiedziano że gama silników pozostanie bez zmian: w ofercie znajdzie się benzynowy silnik 3-cylindrowy (1.0/69 KM), 4-cylindrowy (1.3/99 KM) i diesel (1.4/90 KM). W przyszłości wersja hybrydowa jest już pewna.

Rozstaw osi urósł o 6 cm, a długość nadwozia - o 10 cm (do 389 cm) względem poprzedniej generacji. Tym samym Yaris przewyższył wymiarem rozstawu osi Corollę E11 z lat 1997-2001. Wprawdzie zapowiadane są dwie wersje nadwozia, ale obstawiamy, że przeważająca większość klientów wybierze pięciodrzwiowego hatchbacka, a odmiana trzydrzwiowa pozostanie marginesem. Nawiasem mówiąc - główny konkurent Yarisa, Nissan Micra, z odmiany trzydrzwiowej zrezygnował w ogóle.

W droższych wersjach znajdzie się ekran dotykowy do obsługi nawigacji i innych funkcji auta. Dostępna będzie obsługa w języku polskim. Więcej o nowym systemie Touch and GO.

Ceny Yarisa są już częściowo znane - najtańsza wersja będzie kosztować 39 900 zł, a sprzedaż rozpocznie się we wrześniu. Polska to jeden z pierwszych krajów, do których trafi Yaris.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież