• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Porównanie Priusa PHV i Volta

r.

Wojna na ekologiczne samochody w USA wkracza w nową fazę wraz z pojawieniem się głównego konkurenta Toyoty Prius na rynku amerykańskim - modelu Chevrolet Volt.

prius

W rzeczywistości General Motors celuje w nową odmianę Priusa – model Plug-In Hybrid Vehicle (PHV), który może przejechać ok. 20 km na bateriach, zanim do gry wejdzie napęd hybrydowy.

 

O ciekawe porównanie danych technicznych obu konkurencyjnych modeli pokusił się portal CNN Money. Okazuje się, że jeśli chodzi o twarde, bezlitosne liczby - Prius PHV punktuje Volta raz za razem. Prius jest w stanie pokonać 20 km na napędzie elektrycznym, Volt – aż 50 km. Jednak w przypadku Priusa wystarczą 3 godziny ładowania (przy amerykańskim napięciu 110 V), podczas gdy Volt potrzebuje 10 godzin. Ten czas można skrócić o połowę, kupując specjalny konwerter napięcia, wart jednak 2000 dolarów.
Gdy skończy się prąd, w obu autach włącza się napęd benzynowy. Tu zaznacza się kolejna przewaga Priusa PHV, który osiąga zużycie paliwa na poziomie 5,6 l/100 km (50 mil na galonie), a Volt zużywa aż 8 l/100 km (35 mil na galonie).

chevroletvolt

W kwestii ceny, Prius najprawdopodobniej nie pozostawi najmniejszej szansy rywalowi. Wprawdzie dokładne ceny PHV nie są jeszcze znane, ale standardowy Prius kosztuje 26 tys. dolarów. Nawet gdyby model PHV kosztował o 7 tys. dolarów drożej (co jest realistycznym szacunkiem), i tak będzie dużo tańszy niż Volt - ceny propozycji GM zaczynają się od 40 tys. dolarów. Pozostaje jeszcze jedna kwestia: GM dość otwarcie przyznaje, że na sprzedaży Volta będzie tracić, a nie zarabiać, Toyota natomiast zyskuje korzyści finansowe ze sprzedaży Priusa. W maju sprzedano 7 tys. Priusów i zebrano 2148 zamówień na Chevroleta Volta. Jak na razie więc japońska hybryda jest niezagrożona, a Toyota wciąż dominuje na rynku pojazdów hybrydowych.

Więcej na CNN Money

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież