• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie

r.

Toyota sprzedała w Europie o 18.671 więcej samochodów niż przed rokiem, odrabiając straty po trzęsieniu ziemi w Japonii.

yaris Jak powiedział Didier Leroy, Prezydent Toyota Motor Europe „z radością odnotowujemy pozytywne informacje o dobrym wyniku sprzedaży w pierwszej połowie 2011 roku, który osiągnęliśmy przede wszystkim w wyniku bardzo mocnego pierwszego kwartału. Tendencja wzrostowa Toyoty, którą obserwujemy obecnie w Europie, jest konsekwencją naszej silnej oferty produktowej, w szczególności samochodów hybrydowych. Duch walki i wytrwałości, który cechuje naszą firmę zarówno globalnie jak i w Europie, pozwolił nam ponadtoprzezwyciężyć trudności, które mieliśmy w wyniku tragicznego trzęsienia ziemi w Japonii".

„Obecnie przyspieszamy czas dostawy samochodów, aby spełnić oczekiwania Klientów, którzy już złożyli zamówienia, oraz zrealizować nasze plany na ten rok. Już teraz mogę stwierdzić, że zwiększymy sprzedaż Toyoty w Europie w porównaniu do zeszłego roku" – dodał Leroy.

Tempo produkcji Toyoty w Europie wróciło do stanu sprzed trzęsienia ziemi już w początku czerwca br. (trzy miesiące po katastrofie). Fabryki koncernu w Japonii także pracują niemal na 100% swoich możliwości. Aby zaspokoić potrzeby klientów, Toyota wysyła dodatkowe transporty samochodów. W lipcu do Europy dotrze transport dodatkowych 5 000 samochodów Toyoty i Lexusa.

Klienci zamawiający obecnie samochody Toyoty w Europie mogą spodziewać się regularnego czasu dostawy. Jeśli samochód zostanie zamówiony do produkcji, czas oczekiwania wyniesie ok. dwóch miesięcy (modele produkowane w Europie) i trzy do czterech miesięcy (modele produkowane w Japonii). Jednocześnie zdecydowana większość najbardziej popularnych modeli znajduje się w bieżącej dostępności z europejskiego magazynu centralnego i lokalnych składów krajowych.

Za sukces sprzedaży Toyoty w pierwszej połowie 2011 roku odpowiadają przede wszystkim modele Auris i Auris HSD (ponad 55 tys., wzrost o 22%), Corolla (niemal 36 tys., wzrost o 44%).

Również sprzedaż modeli RAV4 i Land Cruiser – legendarnego samochodu terenowego obchodzącego 60-lecie produkcji – wzrosła o 20%, do poziomu odpowiednio 38 tys. i 21 tys. sztuk.

Modele hybrydowe stanowią obecnie 11% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie (wzrost sprzedaży o 31% względem 2010 roku).

Sprzedaż Toyoty w Europie w pierwszej połowie 2011 roku

TOYOTA 403,656

IQ 7,680

AYGO 44,797

Yaris 78,465

Urban Cruiser 4,003

Auris (w tym Auris HSD) 55,222

Auris HSD 18,769

Corolla 35,937

Verso 22,514

Verso-S 9,217

Prius 15,026

Avensis 33,172

Camry 11,812

RAV4 38,158

Land Cruiser 21,636

Hilux 14,363

Hiace 5,610

Pozostałe modele 6,044

 

Sprzedaż Toyoty w Europie w drugim kwartale 2011 roku

TOYOTA 180,574

iQ 2,822

AYGO 19,933

Yaris 33,063

Urban Cruiser 1,693

Auris (incl. Auris Hybrid) 23,687

Auris Hybrid 7,667

Corolla 16,787

Verso 11,289

Verso-S 5,203

Prius 5,767

Avensis 14,748

Camry 7,214

RAV4 15,660

Land Cruiser 9,879

Hilux 6,873

Hiace 2,387

Pozostałe modele 3,569

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież