• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Yaris HSD w 2012 roku

r.

Yaris HSD to pierwszy seryjnie produkowany modele hybrydowy w segmencie B, czyli większych samochodów miejskich.

yaris-hsd

Po wprowadzeniu w 2010 roku na europejski rynek pierwszego kompaktu z napędem hybrydowym – Aurisa HSD – Toyota odnotowała bardzo entuzjastyczne opinie Klientów, którzy szczególnie docenili niskie spalanie, niskie koszty utrzymania samochodu, oraz nowy wymiar przyjemności z jazdy – relaksującą ciszę i wyjątkową płynność pracy systemu hybrydowego. Jak podkreśla większość użytkowników hybryd Toyoty, uczą one zupełnie nowego stylu jazdy i nowych nawyków w prowadzeniu samochodu.

Dlatego też, wraz z wprowadzeniem na rynek Yarisa HSD, zalety hybrydowych systemów Toyoty będą mogli docenić kolejni Klienci, zainteresowani pojazdami o miejskich rozmiarach – dla nich do tej pory nie było takiej oferty na rynku.

Poza innowacyjnym napędem, samochód, który zostanie pokazano podczas Salonu w Genewie, będzie wyróżniał się kilkoma elementami nadwozia. Podobnie jak w przypadku innych hybryd Toyoty, kształt karoserii został zmodyfikowany tak by zapewniał jak najmniejszy opór aerodynamiczny. Stąd z przodu pojazdu znalazły się charakterystyczne załamania krawędzi zderzaka i specyficzny kształt lamp przeciwmgielnych. Specjalny kształt mają także 18-calowe felgi aluminiowe, dzięki którym dochodzi do minimalnych zawirowań powietrza w nadkolach.

Zarówno przednie jak i tylne lampy wykonane zostały w technologii LED. Dach samochodu został w całości pokryty panelami słonecznymi. Energia z nich pozyskana zasila systemy klimatyzacji i ogrzewania pojazdu, a to dodatkowo odciąża układ napędowy i prowadzi do jeszcze niższego zużycia paliwa (rozwiązanie już teraz stosowane w modelu Prius).


Podobnie jak inne modele hybrydowe Toyoty, będzie wyróżniał się najlepszymi w swojej klasie parametrami spalania i emisji szkodliwych substancji, niskimi kosztami utrzymania, oraz wyjątkowym komfortem jazdy i błyskawiczną dostępnością mocy dwóch silników – spalinowego i elektrycznego jednocześnie. W trybie Electric Vehicle samochód będzie mógł poruszać się przy wykorzystaniu tylko silnika elektrycznego, nie zużywając nawet grama paliwa i nie generując hałasu z silnika spalinowego.

Prawdziwym wyzwaniem dla inżynierów Toyoty było takie rozmieszczenie elementów układu hybrydowego w stosunkowo niedużym pojeździe miejskim, aby w żaden sposób nie ucierpiała funkcjonalność wnętrza. Samochód udało się zaprojektować tak, że ani przestronność wnętrza, ani pojemność bagażnika nie będą się niczym różniły od wersji z tradycyjnym napędem spalinowym. Było to możliwe m.in. dzięki umieszczeniu baterii pod tylną kanapą.

Yaris HSD prezentowany podczas Salonu w Genewie jest wersją koncepcyjną modelu, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w drugiej połowie 2012 roku.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież