• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Raporty NHTSA i NASA uwalniają Toyotę od zarzutów

r.

Sprawa z elektronicznie sterowaną przepustnicą i samoczynnym przyspieszaniem w Toyotach nieco ucichła. Mamy jednak nowe informacje.


prius_hamulec Departament Transportu USA 10 miesięcy temu zlecił dwóm niezależnym instytucjom badanie elektronicznego mechanizmu przyspieszenia w samochodach Toyoty:
NHTSA – Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
NASA – Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej

Instytucje te badały elektroniczne systemy sterowania przepustnicą w samochodach Toyota doniesieniach o rzekomym samoczynnym przyspieszaniu pojazdów.

8 lutego 2011 roku opublikowany został raport z badań, w którym obie instytucje stwierdziły, że systemy elektryczne stosowane w Toyotach i Lexusach nie powodowały samoczynnego przyspieszenia pojazdu.

Ray LaHood, sekretarz transportu USA potwierdził wyniki naukowców: „Nie istnieją przypadki niezamierzonego przyspieszania samochodów Toyota związane z elektroniką”.

Toyota, która w swych pojazdach stosuje elektroniczne sterowanie przepustnicą od 2002 roku, stwierdziła, że przeprowadzone przez nią wcześniejsze testy wykluczyły możliwość występowania zakłóceń elektronicznych, powodujących samoczynne przyspieszanie pojazdów.

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież