• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Czegoś takiego jeszcze nie widzieliście!

r.

Różnorodność modeli Toyoty - zwłaszcza tych klasycznych - jest tak ogromna, że nawet osoby dobrze zaznajomione z tematem często bywają zaskoczone, że dany samochód naprawdę był produkowany. Dziś prezentujemy Land Cruisera serii FJ45 w wersji LV.

Powszechnie wiadomo, że Land Cruiser serii J40 występował w trzech wersjach nadwozia: jako krótkie, 3-drzwiowe kombi, długie kombi (również 3-drzwiowe) i pick-up. O bardzo rzadko spotykanym modelu LV zwykle się nie wspomina - powstało zaledwie 7 tys. sztuk, ale jest to samochód, który dał początek wszystkim dzisiejszym Land Cruiserom typu Station Wagon z nadwoziem pięciodrzwiowym. Z przodu FJ45LV wygląda jak zwykły Land Cruiser - ciekawie robi się z boku i z tyłu, gdzie znajdujemy dodatkową parę drzwi. Samochód ten był produkowany w latach 1960-1969, kiedy to jeszcze klienci indywidualni nie byli zainteresowani zakupem auta terenowego jako praktycznego samochodu rodzinnego. Stąd niewielka skala produkcji. Auta zresztą nie były budowane w całości przez Toyotę - uzbrojone w silnik ramy transportowano do firm Gifu Body lub Araco, które dorabiały nadwozia.

Idealnie odrestaurowany egzemplarz takiego Land Cruisera znaleźliśmy na stronie Bringatrailer.com. Gdyby nie wyciągarka i zdecydowanie za duże opony, wyglądałby na stuprocentowy oryginał. Duże brawa za renowację tak rzadkiego egzemplarza. Cena prawie 40 tys. dolarów wydaje się być realna do otrzymania - to samochód prawdziwie kolekcjonerski.

Link - bringatrailer.com

Link - historia modelu FJ45LV

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież