• rss
  • Twitter
  • youtube
  • Facebook:
  • Google Plus:

Obserwuj nas:

Nowa Toyota Auris

r.

Nowa Toyota Auris wyróżnia się śmielszą, bardziej wyrazistą stylistyką nadwozia, wyższą jakością wnętrza, lepszą dynamiką oraz większą sprawnością jednostek napędowych – w tym flagowego napędu hybrydowego.

Toyota-Auris-2013

Te cechy nowego Aurisa w pełni odzwierciedlają dążenie Toyoty do tworzenia bardziej atrakcyjnych, przyciągających dynamiką samochodów w oparciu o wieloletnią reputację producenta pojazdów wyróżniających się jakością, trwałością i niezawodnością.

Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w popularnym segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi znakomity współczynnik oporu aerodynamicznego Cx, wynoszący zaledwie 0.28, dzięki czemu samochód odznacza się lepszą stabilnością prowadzenia i niższym zużyciem paliwa.

Przód pojazdu z wyrazistym wlotem powietrza oraz reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej, nadaje Aurisowi dynamiczny wygląd i sprawia, że samochód zdecydowanie wyróżnia się na drodze.

Radykalne zmiany stylistyki widoczne są również z boku. Wydłużone przeszklenie podzielone na trzy powierzchnie ze słupkiem środkowym w kolorze fortepianowej czerni, oraz dynamiczny słupek tylny, nadają Aurisowi bardziej smukłą niż dotychczas linię.

Tył samochodu wyróżnia się wypukłymi i wklęsłymi powierzchniami szeroko otwieranej pokrywy bagażnika, nowymi, zachodzącymi na boki zespolonymi lampami oraz nowym zderzakiem, uzupełniającym stabilność bryły nowego Aurisa.

Zmodernizowane wnętrze Aurisa oferuje więcej przestrzeni, większy komfort, a także – poprzez staranny dobór oświetlenia, kolorystyki i szczegółów wykończenia – poczucie wyższej jakości kokpitu. Jego charakter wzbogaca „Skyview" – jeden z największych w popularnym segmencie C panoramicznych szyberdachów.

Obramowania nawiewów powietrza, wskaźników, środkowej konsoli i tunelu, regulatorów klimatyzacji i systemu audio wykończono satynowo-srebrzystym metalem. W wyższych wariantach wyposażenia tablica przyrządów pokryta jest skórą.

Powierzchnie w kabinie są przyjemniejsze w dotyku. Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem. Górna powierzchnia tablicy przyrządów oraz górne części paneli drzwi wykonano z miękkich materiałów. Uchwyty na drzwiach i nad drzwiami mają delikatną fakturę, podłokietniki na drzwiach są wykonane z materiału przyjemnego w dotyku, a słupki od wewnątrz pokryte tkaniną.

Projektując wygodną i praktyczną kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie.

Dzięki mniejszej wysokości pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości, oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia – w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami – nowy Auris wyróżnia się zwiększoną precyzją i przyjemnościa z prowadzenia oraz większym komfortem dla pasażerów.

Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości, szczególnie w górnej części nadwozia, zaowocowało zwiększeniem sztywności karoserii o 10%, obniżeniem środka ciężkości samochodu oraz zmniejszeniem całkowitej masy pojazdu, w zależności od wariantu, nawet o 40 kg.

Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota jako pierwsza firma zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką.

Oprócz hybrydowej jednostki napędowej, nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne – 1,4 l i 2,0 l – oraz dwa silniki benzynowe – 1,33 l i 1,6 l. Ocenia się, że każdy z wariantów napędu – silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy – powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa.

Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.

Nowa Toyota Auris z napędem benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym będzie miała swą europejską premierę 27 września 2012 r. na paryskim salonie samochodowym. Na rynku polskim samochód zadebiutuje w styczniu 2013 roku.

Najważniejsze fakty

Historia

Toyota jest wiodącym w świecie producentem samochodów segmentu C, mogącym się poszczycić sprzedażą ponad 39 milionów egzemplarzy w ponad 140 krajów od wprowadzenia modelu Corolla w roku 1966.

Toyota jest również wiodącym w świecie producentem samochodów z w pełni hybrydowym napędem – od premiery modelu Prius w roku 1997 sprzedano ponad 4,3 miliona pojazdów.

Sprzedaż wprowadzonego w roku 2010 Aurisa Hybrid pierwszej generacji przekroczyła 60 tys. egzemplarzy, co czyni z niego drugi pod względem popularności hybrydowy samochód w Europie – po Toyocie Prius.

Wymiary

- Długość 4275 mm (o 30 mm więcej, niż aktualny Auris)
- Szerokość 1760 mm (bez zmian)
- Wysokość 1460 mm (o 55 mm mniej)
- Rozstaw osi 2600 mm (bez zmian)
- Pojemność bagażnika 360 l (wszystkie wersje, w tym hybryda)

Aerodynamika

Cx od 0,28 (najlepszy w segmencie C)

Jednostki napędowe

Napęd hybrydowy (1/3 sprzedaży), diesel – 1,4 l i 2,0 l (1/3), benzynowy – 1,33 l i 1,6 l (1/3)

Produkcja

Burnaston, Wielka Brytania

 

Galeria Toyota Auris


Galeria Toyota Auris Hybrid


Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież